Top

Óvd a gerinced! – Tartásjavító mozgásformák a Springdayben

Ne hagyd, hogy eluralkodjanak feletted a teendők, tedd prioritássá egészségedet, és gyere a Springdaybe, ahol különféle tartásjavító mozgásformák közül választhatsz! A nyaralásokból visszatérve ismét sűrű munkaheteknek nézünk elébe. Ilyenkor rendszerint csökken az emberek szabadideje, és háttérbe szorul a rendszeres testmozgás, holott mind az ülő-, mind a nehéz fizikai munka veszélyezteti a gerinc egészségét. Tegyünk együtt a hátfájás ellen!

Miért fontos a gerinc védelme?

Egy munkanap végén könnyen tapasztalhatod, hogy fáj a hátad, a derekad vagy a nyakad. Ezek a problémák leggyakrabban a gerinc terheltségének, a helytelen testtartásnak és a rossz ülőpozíciónak a következményei.

Ideális esetben a has- és hátizmok tartják az testsúlyod ülőhelyzetben. Akkor történik a baj, amikor ezek az izmok elfáradnak, és emiatt előrebuknak a vállak, a felsőtest, esetleg a fej is. Nem csoda, ha ilyenkor egyre erősödő fájdalmak lépnek fel, mert ekkor a felsőtested teljes súlya a gerinc alsó szakaszára terhelődik. A helyes üléstartás elsajátítása tehát kulcsfontosságú. Jó hír, hogy az izomzat általános erősítésére irányuló gyakorlatok mellett léteznek kifejezetten a gerinc védelmét szolgáló tartásjavító mozgásformák is, amelyek nem csak a megelőzésben, de már egy fáradt, hátfájós munkanap végén is egyhíthetnek tüneteiden!

Nézzük, mik a lehetőségeid, ha kifejezetten a gerinc menti szakasz védelmére szeretnél megoldást találni!

Tartásjavító mozgásformák a Springdayben

Tartásjavító mozgásformák a Springdayben

 

  1. Gerinctréning – A legcélzottabb tartásjavító mozgásforma

Gerinctréning óráinkon a legjobb kezek között leszel: gyógytornászok vezetik csoportjainkat, akik amellett, hogy segítenek az izomcsoport erősítő gyakorlatok elsajátításában, izületkímélő mozdulatokra fektetik a hangsúlyt. Az óra során hasi és háti mélyizmok fejlesztésével és erősítésével fogod tudni fokozni gerinced mobilitását, amely segítségedre lesz a deformitások korrekciójában vagy megelőzésében.

Fordulj hozzánk bátran, ha kellemetlen tüneteket tapasztalsz, de akkor is, ha orvosok által diagnosztizált elváltozás áll fent: felkészült kollégáink tisztában lesznek azzal, hogy gerinced állapotának megfelelően milyen gyakorlatok végzése megengedett a számodra.

  1. Pilates

Legtöbbször a Pilates órák résztvevői nem a gerincfájdalmaik miatt látogatnak el hozzánk, hanem azért, mert ennek a mozgásformának számos előnye van: alakformáló, zsírégető, szálkásító, vérkeringés- és anyagcsere fokozó. Ha mindez nem lenne elég, a jó hangulat és a dinamikus mozdulatok felejthetetlenné tesznek minden találkozást!

Pilates órák a Springdayben

A Pilates mindezek mellett azonban nagyon hatékony akkor is, ha gerincproblémákkal küzdesz: a gyakorlatok ugyanis kímélik a gerincet, megerősítik a törzsizomzatot, ami pedig a helyes tartást és a gerinc stabilizálását segíti elő. Az általános erőnlét és az állóképesség növekedése szintén egy olyan hozadéka ennek a mozgásformának, amely segít abban, hogy ne fáradjanak el hamar az izmaid, és könnyen megtartsd a gerincedre helyeződő súlyt.

3. Jóga

A jóga egy stresszes, őszeleji időszakban szintén tökéletes választás, mert fejleszti tartásodat és hajlékonyságodat, kíméli izületeid és rendben tartja a mentális egészséged.

A jóga sokak szerint egy életforma: gyakorlói nem a gyors változásokban hisznek, hanem abban, hogy hosszútávon, a rendszeresség kialakítása mellett szolgálja testi és szellemi frissességüket egyaránt. Ha elkötelezett jógázó leszel, jobb egyensúlyérzékre, kiváló mentális jóllétre, hatékonyabb agyműködésre számíthatsz, csökkennek nyaki- és hátfájdalmaid, ráadásul olyan komoly egészségügyi kockázatok esélyét is redukálod, mint a szívbetegség vagy a magas vérnyomás.

Jógával a helyes testtartásért

A Springdayben mi a stabil döntésekben hiszünk: dönts Te is tested egészsége mellett, és csatlakozz egészségklubunkhoz!

Te melyik tartásjavító mozgásformához kaptál kedvet? Csatlakozz közösségünkhöz és próbáld ki akár mindet!

Share
X