Top

Életmódváltás karácsonyi ajándékba

Az életmódváltás hosszú folyamat, elhatározás és sok akaraterő kell hozzá. Ahogy mondani szokták: elkezdeni nehéz, de napról napra, lépésről lépésre haladva egyre könnyebb és a siker újabb energiákat szabadít fel, ez a legjobb motiváció.

Cikkünkben tippeket adunk arra, hogyan szóljon az életmódváltás valóban egy életre.

Kinek lenne jó karácsonyi ajándéknak az életmódváltás?

  • Annak, aki már régóta szeretne életmódot változtatni, de nem tudja hogyan kezdjen bele.
  • Annak, aki nehezen változtat a kialakult szokásain, de érdekli az életmódváltás.
  • Annak, aki folyton fáradt, és nincs kedve semmihez.
  • Annak, aki szeretne egészségesebben élni, de még nincs elég motivációja belekezdeni.
  • Annak, akinek egészségügyi panaszai vannak és orvosa életmódváltást javasolt.

 Na de hogyan kezdjél bele egy életmódváltásba?

A legfontosabb, hogy fokozatosan haladj. Reális célokat tűzz magad elé, hiszen nem mindenki képes három hónap alatt versenyformát hozni. Az apró változások és kisebb célok elérése jobban motiválhatnak, mintha szürreális álmokat kergetnél. 

A cél, hogy egészségesebb legyél és ha ez úgy sikerül, hogy közben olyan sportágat találsz, amit élvezel is, a lehető legjobb megoldást találtad meg, amivel könnyebb lesz motiváltnak is maradni. Az életmódváltás hosszútávú értelme: javul az életminőséged, így boldogabb, kiegyensúlyozottabb leszel!

Az életmódváltás 4 alappillére:

  • a kiegyensúlyozott táplálkozás
  • mentális egyensúly
  • a mozgás
  • a káros szokások elhagyása.

Kiegyensúlyozott táplálkozás

Hogy néz ki a kiegyensúlyozott táplálkozás, mire kell figyelni?

A lényeg, hogy a legfőbb tápláléktípusok közül (hús, tej, zöldség, gyümölcs, gabonák) mindent fogyaszthatsz, de mindenből a megfelelő mennyiségűt vedd magadhoz.

éeltmódváltás

A szakértők ajánlása alapján egy piramisként ábrázolva képzeld el a táplálkozást: az alapja a gabonák, emellett a zöldség és gyümölcsök, a csúcs felé haladva a húsok és húskészítmények, illetve tej és tejtermékek vannak. Ezekből az élelmiszercsoportokból naponta többször is ajánlott fogyasztani.

A csúcsában vannak azok a táplálékok, amelyek zsiradékban és cukorban igen gazdagok, ezek nem kellenek mindennap a szervezetünknek, így fogyasztásuk csak hetente vagy annál is ritkábban ajánlott.

Gabonafélékből fogyassz 6-11 egységnyit, a zöldség-, gyümölcsfélékből szintén ennyit, a húsokból 2-3, míg a tejtermékekből 3-4 egységnyit naponta.

A túlzott zsiradékbevitel növeli egyes betegségek kockázatát, így ezekből ritkán és keveset fogyassz.

A természetes forrásokból – tej, gyümölcsök, egyes zöldség- és fõzelékfélék – származó cukor mennyisége elegendõ az ember számára, tehát nincs szükség az édesítésre, az ízesítésre használt hozzáadott cukrokra. Ilyenek a cukrozott üdítők, szörpök, édességek, sütemények.

Ha törekszel a kiegyensúlyozott táplálkozásra, és emellett rendszeresen mozogsz (minimum hetente háromszor 60 percet), nagy az esély arra, hogy egészséges maradsz, és csökkented a súlyos betegségek kialakulásának kockázatát is. A jó hír, hogy nem kell megtagadnod semmit, csak mértékkel kell étkezned!

táplálék piramis

Mentális egyensúly

A naponta rád zúduló rengeteg stressznek, a sok tennivalónak és elvárásoknak köszönhetően agyad teljesítménye csökkenhet. Mentális fáradtság lehet úrrá rajtad, amelynek következtében csökken a gondolkodás hatékonysága, memória és tanulási készségeid is romolhatnak.

Mi is a lelki, mentális egyensúly?

A legfontosabb, hogy törődj magaddal, szeresd magadat! Itt is visszaköszön, hogy az egészséges táplálkozás, a sok mozgás és a megfelelő mennyiségű alvás nagymértékben segíthet a kikapcsolódásban, a mentális egyensúly fenntartásában.

A sport, a relaxáció, a jóga vagy az alkotás a stresszoldás legjobb módszere.

A lelki egészség tízparancsolata:

  1. Gondolkodj pozitívan!
  2. Légy kedves és jó azokhoz, akiket szeretsz.
  3. Tanulj!
  4. Tanulj a hibákból!
  5. Naponta mozogj!
  6. Ne bonyolítsd feleslegesen az életed!
  7. Próbáld megérteni a körülötted élőket!
  8. Ne add fel!
  9. Fedezd fel és érleld a tehetségedet!
  10. Állítsd célokat és valósítsd meg az álmaidat!
Mentális egyensúly

Rendszeres mozgás

Az egészséges életmódhoz hozzátartozik a mozgás, de nem kell profi sportolónak lenni, vagy hosszú órákat edzőteremben tölteni!

Olyan társadalom vagyunk, ahol az emberek nagyrésze ülőmunkát végez, a hosszú órákig ugyanabban a pózban való ülés ahhoz vezet, hogy a test tartóváza és az izmok elgyengülnek, a lábak elveszítik a támasztást, a medence elveszíti stabilitását, a gerinc elferdül.

A rendszeres, megfelelő mértékű mozgás növeli a teljesítményt, az erőt és az izmok tömegét. Emellett előnyösen befolyásolja az anyagcserét, a méregtelenítést, és enyhíti a szellemi feszültséget.

Tudjuk, nehéz elindulni ezen az úton, nehéz lemenni egy edzőterembe, vagy bemenni egy csoportos órára. Nálunk a Springday Health Club-ban fontos, hogy ne érezd magad idegennek még az első látogatásodkor sem!

Springday körbevezetés

Ha először jössz el hozzánk, körbevezetünk, megmutatjuk neked egészségklubunk működését, és mesélünk neked szolgáltatásainkról. Ha már otthonosan mozogsz nálunk, nagyobb lelkesedéssel fogsz jönni legközelebb is.

Nálunk a Springdayben a Felfedező Bérlettel kipróbálhatod melyik edzésforma áll a legközelebb hozzád.

 Nézd meg weboldalunkat, és válaszd ki azokat, amelyeket szívesen kipróbálnál, majd teszteld, hogy megtaláld a Te jelenlegi kondíciódnak és egészségi állapotodnak megfelelőt!

További információk: https://springday.hu/orarend/

Hogyan lehet motiválni magad, hogy legyen kedved a mozgásra?

Gondold át ezeket:

  • Ma is tenni akarok valamit az egészségemért.
  • Elmegyek, mert nagyon jó társaság vár a Springday-ben. Mindig van a teremben a többieknek egy-egy kedves szava hozzám, amitől rögtön jó kedvem lesz.
  • Nem, nem fogom a genetikámra a kinézetem, hanem teszek a változásért.
  • Fontos az egészségem, a közérzetem.

Ha jól érzed Magad, akkor az életed is sokkal kellemesebb.

Káros szokások elhagyása

Az életmód változtatásban is, de itt még inkább a legfontosabb az elhatározás és a motiváció. Ha egyedül nem megy, kérjed szakember segítségét, hogy a siker biztos legyen.

A változtatás óvatos és többlépcsős legyen! Semmiképp sem jó egyszerre elkezdeni a fogyókúrát, a testmozgást és elhagyni a káros szenvedélyeidet. Ha mindent egyszerre akarsz, nagy eséllyel belebuksz, mert a szervezeted nem tud egyszerre mindenhez alkalmazkodni.

rendszeres mozgás

Fontos! Az életmódváltás valóban egy életre kell, hogy szóljon!

Ehhez remek lehetőséget és szakszerű segítséget nyújt a Springday Health Club szakértő csapata. Fordulj hozzánk bizalommal, közösen megtaláljuk a megfelelő aktivitást számodra, és segítünk a megfelelő táplálkozás kialakításában is.

Az alábbi bérletkonstrukciók segítenek az életmódváltás megalapozásában:

20 alkalmas bérlet bónusz ajándékkal

December 7. és 23. között óriási kedvezménnyel és egy bónusz ajándékkal a 110.000 Ft értékű bérlet 89.000 Ft-ért a tiéd lehet! Egy páros napi belépőt ajándékba adunk.

8 alkalmas bérlet

Ajándék testösszetétel mérés (Inbody) + személyi edzés Milon gépeken, Milon órával 39.000 Ft.

További információk: https://springday.hu/klubtagsag/

Hozz valódi változást a saját vagy szeretteid életébe!

A Springday szeretettel lát klubtagjai között!

Share
X