2021-es újévi fogadalmak: így tegyél betartható ígéreteket!

újévi fogadalmak

2021-es újévi fogadalmak: így tegyél betartható ígéreteket!


Januárban mindenki számvetést készít az elmúlt év tanulságairól, sikereiről, kudarcairól, és egyben elhatározza, hogy miben lesz jobb, eredményesebb az új évben. Ilyenkor gyakran teszünk fogadalmakat, amelyeket bár könnyű kimondani, annál nehezebb a hetek, hónapok elénk tornyosuló kihívásai mellett be is tartani. Mivel egy új szokás vagy viselkedési minta bevezetéséhez (a helyzettől függően) 2-8 hónap is szükséges, ha csupán 1-2 hétig tudod megőrizni a magadnak tett ígéreteidet, nem fog pozitív változás indulni az életedben. Tarts velünk, hogy megtudd, hogyan lesznek valóban betarthatóak az újévi fogadalmak!


Az újévi fogadalmak alapja: helyes célkitűzés

“Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél nem kedvez.” Ez a Senecától származó idézet is kiválóan bizonyítja, hogy szükség van célokra annak érdekében, hogy tudd, miért dolgozol, és hogyan tudsz előrehaladni. Ám nem mindegy, hogyan fogalmazod meg őket, hiszen a csalódások elkerülése végett reálisan kell gondolkodnod. A leggyakoribb újévi fogadalmak a fogyás, a rendszeres testmozgás és az egészségesebb táplálkozási szokások bevezetése a mindennapokba. Gondolj bele: lehetetlen 1 hónap alatt 20 kilótól megszabadulni, vagy épp heti 5-ször eljárni az edzőterembe, ha azelőtt messziről kerülted a mozgás minden formáját.

Olyan célokat tűzz ki magad elé, amelyeket egy adott határidőn belül, a kiinduló állapotot és a saját képességeidet ismerve meg lehet valósítani. Ha kis lépésekkel, részcélokkal haladsz előre, a sikerek motiválni fognak téged abban, hogy tovább haladj az újévi fogadalmak által kijelölt úton.

Tervezz!

Ugye te sem gondoltad, hogy elég papírra vetni egy újévi fogadalmat, és az varázsütésre meg is valósul? Sokat és keményen kell dolgoznod annak érdekében, hogy a lelkesedésed az idő múlásával se lankadjon, ehhez pedig szükséges, hogy egy részletes tervben lásd magad előtt a kívánt eredményhez vezető feladatokat. Ha megvan a cél, tedd fel magadnak a nagy kérdést: hogyan fogod elérni? Sorold fel a legapróbb, akár jelentéktelennek tűnő feladatokat, részleteket is, hiszen csak így tudod elkerülni, hogy egy nem várt akadály gördüljön az utadba.

Vegyük az újévi fogadalmak legnépszerűbb példáját, a fogyást!

  1. Nézd át, eddig milyen ételeket fogyasztottál, és milyen alapanyagokból dolgoztál!
  2. Gondold át, melyek azok az élelmiszerek, amelyeket száműznöd kell a siker érdekében!
  3. Állítsd össze az új étrendedet!
  4. Készíts magadnak edzéstervet!
  5. Ha úgy érzed, egyedül nem megy, kérd egy szakember segítségét, aki megmondja neked, hogy milyen gyakorlatokkal tudod a leghatékonyabban elérni az álomsúlyod!
  6. Az elfoglaltságaid és a kiinduló fizikai állapotod függvényében mérd fel, heti hány edzése tudsz időt szánni!
  7. Sajnos az életmódváltás költségekkel is jár, számold össze, mire, mekkora összeget tudsz szánni!

 

Ha mindezek megvannak, ne felejtsd el papírra vetni (vagy épp a telefonod jegyzeteibe felvinni) őket, hiszen ha leírod a vágyaidat, motiváltabb leszel az elérésükben, és kevésbé tántorodsz el félúton!

Mérd és elemezd az eredményeidet!

Annak érdekében, hogy tudd, jó úton jársz, nyomon kell követned az előrehaladásidat! Arra talán nem kell figyelmeztetnünk, hogy mérd meg a súlyodat, de egy kicsit tágabb kontextusban is fontos megvizsgálnod a teljesítményedet. Ha a fogyás példájánál maradunk, a kézi jegyzetelés mellett jó, ha letöltesz néhány applikációt, amelyek segítenek neked az adatok mérésében, elemzésében. Az okostelefonod valószínűleg mindig nálad van, amibe felviheted az elfogyasztott ételeket és folyadékmennyiséget, a heti edzéstervedet. Egy korábbi a blogbejegyzésünkben már olvashattál néhány életmódváltást támogató alkalmazásról, ha még nem tetted, próbáld ki valamelyiket!

Ne becsüld túl magad!

Sokan esnek abba a hibába, hogy meggyőzik magukat, hogy az általuk megfogalmazott célt nem lesz nehéz elérni, majd azzal szembesülnek, hogy közel sem tudják megütni a mércét. Nem baj, és nem szégyen kimondani, hogy pozitív változást, életmódváltást, tartós fogyást elérni igenis kimerítő lesz. Minden nap meg kell küzdened érte, hogy kilépj a komfortzónádból, és egyre jobban teljesíts! Lehet, hogy kihívás betartani a diétát, a hátad közepére fogod kívánni a soron következő edzést, de mindenképpen megéri kitartani az újévi fogadalmak mellett!

Úgy érzed, egyedül nem megy, és inkább szakemberek segítségét kérnéd? A Springday edzői, dietetikusai az új évben is a legmagasabb színvonalú szolgáltatásokkal várnak! Bízunk benne, hogy nemsokára személyesen is találkozhatunk!