5+1 applikáció az egészségmegőrzésért

5+1 app(likáció) az egészségmegőrzésért

5+1 applikáció az egészségmegőrzésért


Reggel szól az ébresztő és onnantól nincs megállás egészen estig. Közben pedig nem is figyelsz arra, hogy mit igényel a tested. Minden egyes nap használod, és még sokáig szeretnéd is. Akkor viszont ideje tenned érte.


Applikációk az egészségedért

A jó hír, hogy temérdek mobil applikációt találsz mind Apple (App Store) mind Android (Google Play) telefonra – az eleve beépítetteken kívül is. Mint mindig, most is igyekszünk segíteni, így összeszedtünk Neked 5+1 típust. De tudnod kell, hogy ebben az esetben sem fog nélküled működni a dolog.

 Víz! Víz! Víz! Mindennek az alapja a víz. Veled is megesett már, hogy eltelt úgy egy nap, hogy alig ittál vizet, mert nem volt rá időd? A kávé, a tea, az energia italok, cukros üdítők és gyümölcslevek nem váltják ki a vizet. Keress egy szimpatikus app-ot, állítsd be a minimum 2,2-2,5 litert, majd pedig fogadj szót, ha figyelmeztet, hogy eljött az ivás ideje!

Aludni arany. Ahhoz, hogy fizikailag és mentálisan is ki tudd hozni magadból a legtöbbet, muszáj aludnod. Eleget és megfelelő minőségben. Ennek mérésében segítenek a programok, amik mindent dokumentálnak, ami alvás közben történik veled (horkolás, beszéd, mocorgás, stb.). Sőt, még ébresztődal lejátszási listát is összeállíthatsz.

 Az étkezés szent. Te is tudod, hogy egyáltalán nem mindegy, mit és milyen mennyiségben viszel be a szervezetedbe. Viszont a túlhajszolt hétköznapokban nem könnyű minőségi anyagokkal és megfelelő arányokkal dolgozni. Főleg nem egyedül.
Már csupán azzal, hogy szigorúan felírod magadnak (és szembesíted magad) mi mindent ettél egy nap, nagyon sokat tehetsz. Kiderül, hogy az a pár süti a kávé mellett, az a kis plusz sültkrumpli a gyros mellett észrevétlenül lett az étrended része. Csak a kalóriaszámlálással is látványos változásokat érhetsz el, de itt sem mindegy, hogy miből áll össze a napi kalóriabeviteled.
Tervezz heti menüsort blogunkban további ötleteket adunk a tudatos táplálkozáshoz.

 Kelj fel! És mozogj! Akár irodai munkát végzel, akár fizikait, oda kell figyelned a testedre. Belemerülsz a munkába és észre sem veszed, hogy ugyanabban a pozícióban vagy órák óta. Keress egy app-ot, ami rád szól, hogy mozgasd át a végtagjaid.

Tipp: Mikor az ivós app jelez, állj fel egy kicsit.
Ha intenzívebb mozgásra vágysz, száz meg száz példát találsz futásra, fitnessre, sétálásra, jógára, szinte bármire.

Figyeld a ciklusod! A menstruációs ciklust a női test legjobb jelzőjének tartják, nem véletlenül. Nem is gondolnád, mennyi mindent előre jelez. Érdemes minden hónapban számon tartani, feljegyezni a lehető legtöbb információt.

 Minden nap egy app, az orvost távol semmiképp sem tartja

Ezek az applikációk rendkívül hasznosak abban, hogy dokumentálni tudd a fejlődésed, egy helyen meglegyenek a legfrissebb adataid, DE... az orvosi vizsgálatokat és a rendszeres szűréseket semmi nem helyettesítheti.
Ha bármilyen fájdalmad, problémád van, keresd bizalommal
Magánorvosi Központunk szakértőit.

Okos applikációkat csak okosan

Jöjjön pár tipp a tudatos használathoz:

- Ezek a többnyire ingyenes appok mind a kényelmedet szolgálják, használd ki!

- Google a legjobb barátod: írd be konkrétan, mit keresel, meg fogod találni.

- Olvasd el azok véleményét, akik már használták!

- Nézz meg minél többet, mindenkinek más válik be. (Akár Facebook görgetés helyett.)

- Nem úszod meg a mozgást és a helyes táplálkozást, ezek csak kiegészítő alkalmazások.

-Kérdezz bátran ismerősöket, edzőket, csoporttársakat!

 Reméljük, könnyebben lavírozol majd az appok mezején! És, hogy rólunk sem feledkezel meg közben! :)