Hatékony életmódváltásra törekszel? Tervezz heti menüsort!

etkezes

Hatékony életmódváltásra törekszel? Tervezz heti menüsort!


Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a Springday Heath Club küldetése – ahogy a nevünk is tükrözi – jóval túlmutat egy szimpla fitnesztermi szolgáltatóénál. Egészségközpontként fontosnak tartjuk, hogy ne csak a testmozgás jótékony hatásairól tegyünk említést, hanem a kiegyensúlyozott étrend kialakításának jelentőségéről is. Ehhez szeretnénk most egy kis segítséget adni.


Minden kezdet nehéz

Mint minden tudatos változtatásra az életben, az étkezési szokásainkra is igaz, hogy bár az elején nehéznek tűnhet, hosszútávon viszont a javunkat, egészségünket szolgálja. Ráadásul nagy szerencsénk van, mert semmi új dolgot nem kell felfedeznünk, rengeteg támpontot és inspirációt találunk az interneten, illetve különböző szakemberek segítségét is kérhetjük.

Szinte mindannyian próbáltunk már életmódot váltani, de ha az sem tudjuk, hogyan kezdjük el, merre induljunk, akkor hamar alábbhagy a motiváció. Sokan először magazinokban vagy online látott mintaétrendekkel próbálkoznak. Ezektől azonban nem várhatunk csodát, hiszen nem tudnak minden ember egyéni igényeihez igazodni. Mindünknek más az ízlése, különböző összetevőkre vagyunk érzékenyek vagy éppen allergiások. Azonban az elvet - amire a mintaétrendek épülnek - érdemes követni.

Tervezzünk heti menüsort!

Sok előnye és nem várt pozitív következménye van annak, ha megtervezzük, hogy milyen ételeket együnk a hét egyes napjain.

  • Sokkal könnyebb tartani magunkat a helyes étkezéshez, ha előre összeírjuk (de nem kőbe véssük) az elkészítendő ételek menüjét.
  • Azonnal látjuk, ha valamilyen ételből vagy összetevőből túl sokat/túl keveset fogyasztunk, és változatosabbá tudjuk tenni az étrendünket.
  • Nem kell stresszelnünk minden étkezés előtt, hogy mit is együnk. Ezzel időt is megtakarítunk.
  • Akár teljes mértékben megszabadulhatunk a gyors- és házhoz szállított készételektől.
  • Mivel magunknak készítjük el a fogásokat, mindig tudjuk, hogy miből mennyi van benne.
  • Tudatosabban végezzük a bevásárlást, így pénzt is megtakaríthatunk.

TIPP1: érdemes olyan mennyiségben megfőzni a vacsorát, hogy a másnapi ebédünk is biztosítva legyen. Persze hozzáadhatunk bármit, amit szeretnénk, a lényeg, hogy szívesen fogyasszuk. Ez a mozgásnál és az étkezésnél is kulcsfontosságú kérdés, hiszen, ha kényszerből teszünk valamit, azt egy idő után úgyis abbahagyjuk.

TIPP2: mindig a menünek megfelelően írjuk össze a bevásárlólistát, amihez aztán szigorúan tartsuk magunkat. Ne menjünk éhgyomorral vásárolni, ugyanis olyankor az agyunk a magas kalóriatartalmú, szénhidrátokban gazdag ételeket és italokat részesíti előnyben, ezért nehéz megállni, hogy csak a listára felírt dolgokat tegyük a kosárba.

Segítségükre lehet az interneten található rengeteg étrendtervező program és applikáció, amikből érdemes többet is kipróbálni, amíg meg nem találjuk a kedvencünket. Nem csak sablonokat kínálnak, hanem segítenek különböző összetevőkből egy komplett fogást összeállítani, de vannak olyanok is, ahol teljesen szabad kezet kapunk, saját receptekkel dolgozhatunk.

A Springday szakértői mindenben segítenek

Ahogy az edzéstervnél, úgy a megfelelő étrend összeállításában sem hagyunk magadra.

Célszerű ebben az esetben is egy kiterjedt állapotfelméréssel kezdeni. Ez kitér egyrészt a személyes és egészségügyi adataid gyűjtésére, valamint egy antropometriai felmérésre. Ezt követi a testösszetételmérés, melyet professzionális BIA készülékkel, InBody 370-nel végzünk. Ezzel olyan átfogó elemzést kapsz a testedről, ami meghatározza az izom-zsír arányt, a tápláltsági állapotot, alapanyagcserét és minden olyan adatot, ami szükséges az egyéni étrend kialakításához.

Dietetikus szakértőnkkel egyéni tanácsadáson teszitek rendbe az étkezési szokásaidat, ahol az életmódodnak megfelelő, személyre szabott tanácsokkal lát el. A részletes folyamatról ide kattintva olvashatsz bővebben.

Mozaik étrendtervezés szolgáltatásunk során pedig szintén egyéni ízlésre szabott ételsorokra adunk recepteket. Ajánljuk mindenkinek, aki a kisétkezésekhez és/vagy a főétkezésekhez szeretne ötleteket gyűjteni.

Reméljük, hogy segíthettünk, alig várjuk a következő találkozást!